oclaz
Vēsture

Ukrainas desmitais retro salidojums “Old Car Land”

Kijevas aviācijas muzejā notika ikgadējā, retro tehnikas izstāde “Old Car Land”. Pateicoties mūsu Ukrainas korespondentam Volodimiram Krinickim, apskatīsimies, kas no retro autobusiem palicis Ukrainā.

A palicis nav maz. Neskatoties uz ļoti paviršu pieeju, esoša pasažieru transporta stāvokļa saglabāšanu, gan pārvadātāji, gan privāti entuziasti, cenšas saglabāt vēsturei pēc iespējas vairāk eksemplāru, kuri jebkad strādāja maršrutos.

Iepazīsimies ar tiem tuvāk.
ЗиС-155, kursēja visos lielākajos Ukrainas pilsētās ap pēckara laika.

Lauku ceļu veterāni КАвЗ-685М

un ar to, gan salona, gan šasijas ziņā, praktiski pilnīgi unificēts ПАЗ-672М

Ar mikroautobusiem Ukrainā bija interesanti. Mūsu Jelgavas “RAF” rūpnīca nespēja apmierināt visas PSRS prasības pēc mikroautobusiem “Latvija”

tāpēc gan lielākās, gan mazākās pilsētās tika izmantoti Polijas “Nysa-522” mikriņi, ar draudzīgu, smaidīgu “sejiņu”.

Kā arī citur, Ikarus autobusi uz Ukrainu plūda vairumā. Apskatāmi dažādās modifikācijās.
255

256

un pat retais, jau PSRS norieta laiku modelis E94

Loģiski, neiztika arī bez Ļvovas rūpnīcas ЛАЗ.
Pačukstēsim – jā gribās klātienē redzēt unikālus ЛАЗ markas autobusus, praktiski rūpnieciskajā izpildījumā, pasākumu “Old Car Land” ir jāapmeklē ikvienam. Dzīvāki par dzīviem ir ne tikai sešsimtas sērijas bāzes auto, bet arī tādās ekskluzīvās modifikācijās ka “M”; “B” un citas, vienā eksemplārā palikušas.

Nu un pilnīgi saldajām, Ukraiņiem ir izdevies saglabāt vienu no 10 izlaistiem, lidostas peronu apkalpojošām piekabēm АППА-4.
Savā laikā tāds bija arī Rīgā, tomēr deviņdesmito gadu lidostas reorganizāciju neizturēja.

Pateicamies Volodimiram par bildēm.

Pareizrakstības kļūda? Iezīmējiet to un nospiediet Ctrl+Enter.

Atbildēt