Tehnoloģijas

BMW un pasažieru pārvadājumi? Turcijā viss ir iespējams.

Mūsdienās ar elektriskiem autobusiem ir grūti kādu pārsteigt, tomēr turkiem tas ir izdevies. “Karsan” nu ir prezentējis elektroautobusu, kas veidots sadarbojoties ar BMW.

Nē. BMW vēl neražo, un arī neplāno ražot autobusus. Viņi Turcijas ražotājam piegādās BMW i3 akumulatorus, elektrodzinējus un šasijas komponentes. To visu ievietojot autobusa “apvalkā”, pasaulei tika prezentēts “Karsan Jest”.

Interesanti, ka atšķirībā no “Volvo” agregātu piegādes kontraktiem, kuri paredz brenda izvietošanu gandrīz uz katra brīvā autobusa paneļa, skatoties uz “Karsan” eksterjeru, nekas neliecina par tādu “pildījumu”.

Nekādu revolucionāru elementu. Viss ir pat vairāk, nekā pieticīgi. Pretvandālisma plastika salonos 23 pasažieriem, ieskaitot bērnu ratiņus vai ratiņķrēslus, un stāvošos. Vidēja izmēra izkārtojums.

Vienīgais, kas varētu šķist citādāk, kā parasti – milzīgi monitori ierasta vadības paneļa vietā, kas atgādina par elektrisku sirdi.

“Sirds” gan “bļauj” par parametriem. 290 Ņūtonmetri! 125 Kilovati! Veseli divi akumulatoru bloki, katrs – 44 Kilovati stundā. Nav brīnums, ka tāds salikums ļaus autobusam sasniegt maksimālo ātrumu – 70 kilometri stundā – ļaujot nobraukt līdz pat 210 kilometriem starp uzlādēm.

Pirmie prezentācijas autobusi jau ir parādīti Vidusjūras reģionu pārvadātājiem. Tiem vēsturisku pilsētas daļu saglabāšana, to pasargājot no izmešiem, ir prioritāte, tāpēc Turki cer jau šī gada vidū sagatavot viņiem pirmo partiju ar sērijveida autobusiem.

Foto: Ražotājs

Pareizrakstības kļūda? Iezīmējiet to un nospiediet Ctrl+Enter.

Atbildēt